W związku z planowanym w dniach 23.12.2019 – 17.01.2020 naborem wniosków na Podejmowanie działalności gospodarczej zapraszamy do udziału w szkoleniu z zasad ubiegania się o wsparcie i wypełniania dokumentów aplikacyjnych. Szkolenie odbędzie się 16.12.2019 o godzinie 13:00 w siedzibie Stowarzyszenia w Garwolinie, Al. Legionów 48.
PROGRAM SZKOLENIA
do 13:00 |
Rejestracja, wydawanie materiałów |
13:00 - 15:00 |
Omówienie zasad ubiegania się o wsparcie w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność: - zasady, forma i zakres wsparcia oraz kryteria dostępu do wsparcia w przypadku ubiegania się o wsparcie, - realizacja operacji – co obejmuje i ile trwa, wskaźniki realizacji celów, inne wymogi mające wpływ na kształt dokumentacji aplikacyjnej; - przykładowe koszty kwalifikowalne. Omówienie zasad oceny i wyboru operacji – najważniejsze elementy oceny oraz lokalne kryteria wyboru operacji i ich wpływ na kształt dokumentów aplikacyjnych, |
15:00 - 15:15 |
Przerwa kawowa |
15:15 - 17:15 |
Omówienie wzoru wniosku o przyznanie pomocy – praktyczne aspekty związane Omówienie zasad kompletności wniosku oraz przykładowych załączników do wniosku o przyznanie pomocy, ze szczególnym uwzględnieniem załączników dotyczących pomocy de minimis, wielkości przedsiębiorstwa. Na podstawie przykładowych projekcji pokazanie na czym polega zasadność ekonomiczna projektu. Interpretacja wyników, w szczególności ekonomicznego uzasadnienia operacji. Najczęściej popełniane błędy przy sporządzaniu dokumentacji aplikacyjnej. |
16:45 - 17:00 |
Dodatkowe pytania. Podsumowanie i zakończenie szkolenia. |